Företag
Privat
EURexkl. moms
Allacaret down icon
cart icon
Kundvagn
Allacaret down icon

Betalning och fakturering

Betalningsvillkor

15 dagar netto från fakturadatum om inga andra villkor har avtalats. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta i enlighet med den svenska räntelagen. 15 dagar netto gäller för periodisk fakturering. Betalning via faktura erbjuds till våra företagskunder. För nyregistrerade företagskunder görs en kreditupplysning.

Betalning via PayPal

Vi accepterar även betalningar via PayPal.

3D Secure-autentisering

Vad är 3D Secure?

Vi använder 3D Secure autentisering för att säkerställa att dina korttransaktioner är så säkra som möjligt. "3D" symboliserar de tre parterna som är involverade i processen: kortinnehavaren, banken som har utfärdat kortet och återförsäljaren. Visa kallar den här processen Verified by Visa medan MasterCard använder namnet MasterCard SecureCode. 3D Secure säkerställer att den rättmätiga kortinnehavaren och den rättmätiga återförsäljaren kan utföra en transaktion. Med hjälp av den här processen minskas risken för bedrägeri inom e-handelssektorn.

Hur fungerar 3D Secure?

När du betalar för din beställning via kort kommer ett fönster för din bank att öppnas där du måste ange din personliga säkerhetskod. Denna kod har skickats till dig från din bank, så det är bara du och ditt kreditkortsföretag som känner till den. Koden får inte registreras eller visas på själva kortet och får inte förväxlas med den tre- eller fyrsiffriga CVC-koden på baksidan av ditt kort (denna kod begärs ofta också). När du har blivit identifierad kommer betalningen att utföras.

Jag har inte aktiverat min personliga säkerhetskod

Om du inte har aktiverat din personliga kod, och din bank har stöd för 3D Secure, kan du skapa koden under själva utcheckningsprocessen.

Administration av beställningar och returer

Administration av beställningar och returer

  1. Logga in i butiken med dina användaruppgifter.
  2. Klicka på "Mitt konto"-knappen till höger bredvid sökfältet.
  3. Välj först "Orderansvarig" i navigationslisten på vänster sida och därefter "Orderhistorik".
  4. Via pilen bredvid respektive beställning kommer du till beställningens detaljsida.
  5. Detaljsidan ger dig information om beställningsdatum, orderstatus, faktura- och leveransadress, betalnings- och leveranssätt samt beställda produkter. Dessa kan du även återskapa här på nytt eller lägga till i en inköpslista.
  6. När din beställning har statusen "mottaget" kan du skapa returbegäran för de enskilda posterna. Klicka då på "Returnera produkten" under beställd mängd.
  7. I den ruta som öppnas anger du antal produkter, som du vill skicka tillbaka, tillsammans med returorsak, förpackningens status, din kommentar och ev. serienummer på returnerade produkter. Dessutom kan du ange om den returnerade produkten ska ersättas med en ny. Klicka därefter på "Skicka begäran".
  8. Du får ett e-postmeddelande som bekräftelse på din begäran om retur.
  9. En medarbetare från Elfa Distrelec kommer att kontakta dig.

Kontakt

Ekonomi

E-post: payments@distrelec.com

Betalningsinformation

E-post: remittance@distrelec.com